Az autósok többsége csúszott már meg

Az autósok többsége csúszott már meg

  29 Nov 2024

Felmérés készült a magyar autósok téli szokásairól. A sofőrök mindössze fele téliesíti teljes mértékben a kocsiját, és az autósok harmada ragadt már a hóban.

A magyar autósok közel fele teljes mértékben téliesíti az autóját, egyebek között bekészít jégkaparót, jégoldó sprayt, hóláncot és lapátot is – derül ki a Chery Group megbízásából több mint 800 autós megkérdezésével készült kutatásból, mely szerint 30 százalék inkább csak pokróccal és termosszal készül, míg a sofőrök negyede semmilyen extrát nem használ a hideg napokon, ugyanolyan felszereléssel indul el, mint jó időben.

A kutatásból az is kiderül, hogy 23 százalék akadt már el a hóban úgy, hogy gyorsan kiszabadult, míg 6 százalék órákra is a hó fogságába esett. A válaszadók 3 százaléka állította azt, hogy már többször is elakadt a hóban, míg a megkérdezettek kétharmada eddig megúszta az ilyen élményeket.

Az utak téli jegesedése még több magyar autósnak okozott problémát, több mint 80 százalék csúszott már meg jeges úton. Azonban az összes megkérdezett kétharmada ezt a problémát tudta kezelni, és semmilyen baja nem lett ebből.

A válaszadók kicsit több mint tizede számolt be arról, hogy volt már olyan helyzetben, amikor nem tudta kimanőverezni a megcsúszást, azonban szerencsére sem sérülés, sem kár nem történt. Mindössze 4 százalék vallotta be azt, hogy a jeges úton megcsúszva összetörte az autóját.

A felmérés arra is kitért, hogy hogyan indulnak útnak a magyar autósok a hideg, téli reggeleken. A válaszadók 40 százaléka a tervezett elindulás előtt már 10 perccel beindítja a motort, és járatja, hogy felmelegítse az utasteret. A legnagyobb arányban azok vannak (47 százalék), akik beindítják a motort, és fél percen belül indulnak is, megelégedve azzal, hogy majd útközben felmelegszik a járművük. A hazai sofőrök mindössze 5 százaléka szereltetett be álló helyzeti fűtést az autójába, 8 százalékuknak pedig nincs szüksége extra praktikákra, mert garázsban tartja a járművét.

MW